Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń! +48 576 142 509 Sklep online Twój koszyk

Joga na cellulit – czy działa?

Strona główna » Blog » Joga na cellulit – czy działa?

Joga na cellulit zyskuje coraz większą popularność. Ćwiczyć można zarówno w profesjonalnym studiu jogi, jak i we własnym domu, korzystając z dostępnych w internecie filmów instruktażowych. To aktywność dostępna w różnej formie dla każdego. Jakie asany (pozycje) wybrać? Dlaczego joga na cellulit jest skuteczna? Dowiesz się z tego artykułu.

Joga na cellulit – jak wybrać?

joga na cellulitJoga na cellulit powstała stosunkowo niedawno. Choć technika poszczególnych asan znana jest już od setek lat, to wykonywane były w zupełnie innym celu. Oprócz wpływu na psychikę, okazuje się mieć istotne znaczenie dla ciała. Poprawia nie tylko giętkość i elastyczność ciała, ale także kondycję skóry i zmniejsza cellulit. W jaki sposób działa joga na cellulit? Przede wszystkim wzmacnia i stabilizuje całe ciało, wpływając również na mięśnie głębokie, które stanową stelaż dla naszego ciała. Przyczyniają się tym samym do utrzymywania prostej sylwetki i budowania prawidłowych wzorców ruchowych. Jednocześnie sprzyja ujędrnieniu skóry. Dzieje się tak, ponieważ w trakcie aktywności poprawia się krążenie krwi. Wraz z nim skóra otrzymuje więcej tlenu i składników odżywczych, które są jej niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Joga a cellulit – wybór konkretnych pozycji

Joga a cellulit, to zależność, której dedykowane są liczne badania. Ich wyniki wskazują, że praktyka jogi przede wszystkim przynosi liczne skutki w poprawie funkcjonowania psychiki, ale daje również korzyści fizyczne. Poprawia ogólną wydolność i elastyczność ciała, a także redukuje cellulit. Aby aktywność przyniosła oczekiwane rezultaty- w tym wypadku redukcję cellulitu- kluczowy jest odpowiedni dobór asanów.

Sprawdź czy warto korzystać z balsamu na cellulit

Pozycje powinny jak najbardziej angażować obszary ciała, na których występują objawy skórki pomarańczowej. Zwykle są to pośladki oraz uda

Nolicell na cellulit

NOLICELL
WYBIERZ SKŁADNIKI AKTYWNEZAMÓW

Takie asany to między innymi:

  • wojownik 1 i 2. W pozycji należy zrobić szeroki rozkrok, stawiając jedną nogę z tyłu, a drugą z przodu i unosząc jednocześnie ręce do góry. Pozycja mobilizuje mięśnie głębokie brzucha, a także ud, pośladków i ramion,
  • mostek, polega na uniesieniu bioder w pozycji leżącej przy jednoczesnym ugięciu nóg i wyprostowanych rękach. Pozycja silnie angażuje pośladki,
  • pies z głową do dołu. Z pozycji klęku podpartego należy wysunąć biodra do góry, przyciskając jednocześnie stopy do maty. Pozycja angażuje całe ciało,
  • orzeł, to półprzysiad na jednej nodze wraz z zaplecionymi w górze rękoma. Pozycja wymaga większej sprawności fizycznej i dłuższej praktyki, ale skutecznie usprawnia przepływ limfy. Angażuje również wewnętrzną partię ud.

Podsumowując, joga na cellulit to z pewnością doskonały sposób, by poprzez swoją aktywność walczyć z objawami skórki pomarańczowej. Warto jednak pamiętać, że zjawisko cellulitu jest na tyle złożone, że konieczne jest wprowadzenie kompleksowych działań. W związku z tym oprócz tego, że w naszym życiu regularnie pojawia się joga na cellulit, warto prowadzić zdrową i zbilansowaną dietę na cellulit, w której dostarczamy optymalnych porcji świeżych warzyw i owoców, a także błonnika. Nie wolno też zapominać o wypijaniu wody. Zewnętrznie dbamy o skórę za pomocą odpowiednich ser antycellulitowych.

Uwaga!

TERAZ na stronie nolicell.pl na hasło rabat10 otrzymasz 10% rabatu na krem na cellulit Nolicell. Kliknij i sprawdź!


Bibliografia

1. Pokładowska-Kielan E., Cellulit wróg rozpracowany, 2009
2. Wayne L. Westcott, Rita La Rosa Loud, Figura bez cellulitu, 2004
3. Kociemba B., Cellulit – czym jest i jak z nim walczyć?, 2007

1 głosów

Komentarze

Opinie o Nolicell - od naszych klientów

Informacje o wysyłce: Zamów teraz, a paczkę wyślemy w ciągu 24 godzin (w dni robocze) 😊